Sao Paulo – Milton Hatoum: one of Brazil’s most eminent contempo ساو باولو- ميلتون حاطوم: احد الكتاب المعاصرين البارزين في البرازيل

Milton Hatoum

Coming Soon! Interview of Milton Hatoum – One of Brazil’s most eminent contemporary writers

قريبا ! مقابلة مع ميلتون حاطوم: احد الكتاب المعاصرين البارزين في البرازيل

 

Milton Hatoum (born August 19, 1952) is a Brazilian writer, translator and professor. Hatoum is one of Brazil’s most eminent contemporary writers.

Born in Manaus of Lebanese descent, Hatoum taught literature at the Federal University of Amazonas (UFAM) and at the University of California, Berkeley. He has written four novels: Relato de um Certo Oriente (Tale of a Certain Orient), Dois Irmãos (The Brothers), Cinzas do Norte (Ashes of the Amazon). The latter was the winner of a Portugal Telecom Prize for Literature and the three others awarded a Prêmio Jabuti for best novel) The final novel is Órfãos do Eldorado (Orphans of Eldorado). Over 200,000 copies of his books have been sold in Brazil, and they have been translated in several languages including Italian, English, French, Spanish, Danish, Czech, and Arabic.

ميلتون حاطوم ( ولد في غشت 1952) كاتب ومترجم وأستاذ إبرازيلي. هو واحد من الكتاب البرازيليون المعاصرون البارزين
ولد في مانوس من أصل لبناني،يدرس حاطوم الأدب في جامعة ولاية الامازون( وفام) و كذا  في جامعة كاليفورنيا، بيركلي. وقد كتب اربع روايات من بينها قصة معينة المشرق، الإخوان و رماد الامازون. فاز هذا الأخير على جائزة الأدب من البرتغال تليكوم
Prêmio Jabuti كما حصل الثلاث  الآخرين على من
لأفضل رواية. و من آخر رواياته أيتام الدورادو. قد تم بيع أكثر من 200،000 نسخة من كتبه في البرازيل، وقد تم  ترجمتها إلى عدة لغات من بينها الإنجليزية والإيطالية والإسبانية، الدانماركية، والجمهورية التشيكية، والعربية.


 

facebooktwittergoogle_pluslinkedinfacebooktwittergoogle_pluslinkedin